واردات عمده از چین

واردات عمده از کشور چین یکی از گزینه هایی می باشد که برای تجار ایرانی دارای سود زیادی است. امروزه کشور چین یکی از بزرگ ترین کشور هایی است، که در حوزه تولید و صادرات محصولات خود در کل دنیا شناخته شده است. کشور چین توانسته است، با صادرات عمده محصولات خود به کشور های مختلف نیازهای بازارهای جهانی را در دنیا برطرف کند. قبل از اقدام به واردات کالا از چین به این نکته توجه داشته باشید، که باید نیاز بازار مورد نظر خود را به خوبی بررسی کنید، و سپس اقدام به واردات کنید. شرکت علی والا با دارا بودن بهترین مشاورین در این راه در کنار تمامی بازرگانان و تجار ایرانی می باشد.

راهنمای چگونگی واردات عمده از چین

می دانیم که کشور چین دارای سایت های غول پیکر در حوزه تجارت می باشد، که شما می توانید خرید و واردات محصولات خود را به صورت عمده از آن خریداری کنید. لازم به ذکر است، بزرگ ترین بازارهای عمده فروش در جهان که دارای هزاران کارخانه می باشد، در کشور چین واقع شده است. کشور چین به دلیل روش های به روز دنیا که در تولیدات خود بهره می گیرد، و در کنار این ویژگی کیفیت بالا و هزینه کم از محبوبیت بالایی برای واردات به حساب می آید. باید در هنگام واردات عمده از چین تمامی راه های خرید و واردات را به صورت اصولی یاد بگیرید، تا از بروز مشکل های و اشتباه ها در این راه جلوگیری کنید. باید اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارید.

خرید از چین به صورت مطمئن کاری بسیار پیچیده است، که نیازمند به زمان و تخصص است، شرکت بازرگانی علی والا در این راه به شما کمک شایانی خواهد کرد. همچنین فرایند منبع یابی نیز ممکن است، با مشکلات زیادی مواجه شوید، و همین امر می تواند برای شما ضرر بسیار بزرگی در کسب و کار باشد. با شرکت علی والا با اطمینان حاصل به خرید و واردات عمده از چین دست بزنید، و یک واردات آسان را تجربه کنید.

واردات عمده از چین

کشور چین در تولیدات انواع محصولات در جهان پیش گام شده است. این امر باعث شده است، که میلیون ها کسب و کار در چین به صورت فروشگاه راه اندازی شود. در ادامه با واردات علی والا به روش درست خرید عمده و واردات آن از کشور چین خواهیم پرداخت.

  • قبل از واردات عمده از چین، در مورد بازار تحقیق کنید

یکی از اصلی ترین کارهایی که شما در واردات عمده باید به آن بپردازید، تحقیقات لازمه در خصوص بازار می باشد. شما در بازارها باید به دنبال کمبود های موجود در بازارها باشید، تا بتوانید از واردات خود سود خوبی را به دست آورید. اگر شما سعی دارید، که محصولاتی را وارد کنید، که در بازار دارای رقبای زیادی است. به دنبال بهترین کیفیت در این راه باشید، تا بتوانید از رقبای خود جلو بزنید. لیست محصولات را در بازار چین مورد بررسی قرار دهید، و قیمت را مرور کنید. بعد از این کار به سراغ این بروید، که آیا شما می توانید همان محصول را با قیمت پایین تر و در حال کیفیت بالاتر خریداری کنید و یا خیر.

واردات عمده از چین

  • با تولید کنندگان چینی تماس بگیرید

هنگامی که شما تصمیم گرفتید، که در چه زمینه ای قرار است واردات خود را انجام دهید، باید به دنبال تولید کننده معتبر در کشور چین باشید. بهترین راه برای پیدا کردن تولید کننده معتبر مراجعه به سایت های بزرگ مانند: 1688، Taobao و یا Alibaba می باشد. شما در این سایت ها نام محصول خود را باید سرچ کنید؛ و نگاهی کلی به تمامی تولیدکننده هایی که محصول شما را ارائه می دهند، بیندازید. هنگامی که تولید کننده خود را پیدا کردید، باید با آن ها تماس بگیرید. و اطلاعات دقیق تری را در این راه از آن ها به دست آورید.

  • در رابطه با قیمت مذاکره کنید

بعد از تماس با تولید کننده خود باید به سراغ مذاکره بر سر قیمت بروید. یکی از مهم ترین مراحل در خرید عمده از چین به همین مرحله برمی گردد.

  • به طور واضح با سازنده ارتباط برقرار کنید

شما باید به صورت واضح با تولید کننده خود صحبت کنید، و به آن ها نیازهای خود را بیان کنید. بگویید که چه نوع محصولی را می خواهید، تا بتوانید بهترین نقل قول را به شما ارائه دهند.

  • فروش بر روی حجم

بسیاری از تأمین کننده های چینی به دنبال آن هستند، که بتوانند محصولات خود را تا جایی که می توانند به فروش برسانند. شما با خرید عمده از آن ها سود خوبی را به دست آورید، و به آن ها در فروش محصولات خود نیز کمک کرده اید. خرید و واردات عمده از چین یک مذاکره برد برد به حساب می آید. خرید عمده می تواند منجر به کاهش قیمت های نهایی برای شما شود.

  • مذاکره خارج از قیمت

اگر تأمین کننده شما قیمت نهایی را برای شما کاهش نمی دهد، می توانید از عواملی که بر روی تجارت شما تأثیر گذاشته است، مذاکره جدیدی را با آن ها شروع کنید. به عنوان مثال شما می توانید، در مورد سپرده و یا مدت زمان پرداخت برای خرید های خود با آن ها صحبت کنید، و آن ها وسوسه به کاهش قیمت کنید.

  • مشتری ایده آل باشید

اگر شما یکی از خریداران ثابت برای تولید کننده خود هستید، و به موقع پرداخت های خود را انجام داده اید. این احتمال برای شما وجود دارد؛ که در واردات عمده از چین در سری های بعدی قیمت ها برای شما از همان تأمین کننده کاهش قابل توجهی داشته باشد.

  • انجام بازرسی چند مرحله ای

یکی از مهم ترین مواردی که شما در هنگام ورادات عمده از چین باید به آن دقت داشته باشید، بررسی تک تک موارد می باشد. شما برای این بازرسی 2 راه در پیش پای خود دارید. اولین مورد در این خصوص این است که خود این بررسی ها را انجام دهید، که کاری بسیار پیچیده و مشکل است. راه دوم این است که شما می توانید، به سراغ شرکت های بازرگانی در این راه بروید. شرکت های بازرگانی حرفه ای دارای متخصصین خبره در این زمینه هستند، و بازرسی های دقیق را در چندین مرحله برای شما انجام خواهند داد، و نتایج را به شما گزارش می دهند.

لازم به ذکر است، روش دوم برای خرید های عمده بسیار کارساز است. و خیال شما را برای واردات عمده راحت می کند. شرکت بازرگانی علی والا با دارا بودن متخصصین حرفه ای که دارای سابقه کاری طولانی و مفید هستند، در بازرسی ها همراه شما خواهد شود.

واردات عمده از چین

اشتباهات در انتخاب تامین کنندگان برای واردات عمده از چین

بازرگانانی که مشغول خرید و واردات از چین می باشند، بر این تفکر هستند که با خرید از کارخانه ها قیمت ها برای آن ها بهتر تمام خواهد شد، که این فکر کاملاً درست و اقتصادی است. اما یکی از مسئله های اصلی در این راه این است، که این تجار خود را به کارخانه ها محدود کرده اند. این در حالی است، که مدل کسب و کار را به صورت کلی نادیده می گیرند. هنگامی که وارد کننده از کشور چین به صورت عمده خرید می کنید، با ارزان تمام شدن اجناس خود دچار هیجان می شود. اما لازم به ذکر است، پایین بودن قیمت گاهی باعث بروز مشکلات بیشتر خواهد شد.

بسیاری از تأمین کننده های چینی با دادن نرخ های پایین به شما، شما را جذب خود خواهند کرد و هنگامی که شما واریز را انجام داده اید. به بهانه های مختلف قیمت را افزایش خواهند داد. قسمت بد این جا است که شما نمی توانید سپرده ای که واریز کرده اید، را به هیچ عنوان پس بگیرید و اگر اضافه پرداخت را انجام ندهید، کیفیت را تا حد ممکن پایین خواهند آورد، و این باعث بروز ضرر برای شما می شود. شرکت علی والا در پیدا کردن بهترین تأمین کننده در چین برای خرید عمده در کنار شما خواهد بود.

روش های واردات عمده از چین

برای واردات عمده از چین راه های بسیار متنوعی وجود دارد، که با توجه به وزن و نوع کالا و هزینه نهایی وارد کننده باید یکی از روش های ارسال را انتخاب کند. در اینجا انواع روش های ارسال و مزایای هر یک از روش ها را برای آشنایی بیشتر شما آورده ایم.

  1. حمل و نقل جاده ای

اولین و رایج ترین روش حمل و نقل کالا به کشور مقصد ارسال جاده ای است. از این روش حمل و نقل برای ارسال کالاهایی در مقادیر کم تا متوسط استفاده می شود. در این روش ارسال برای محموله های بزرگتر از 6.8 تن به یک کامیون نیاز دارند. دو شکل اصلی حمل‌ونقل جاده‌ای عبارتند از: بار کمتر از کامیون (LTL) و بار کامل کامیون (FTL). به طور کلی نقطه ضعف اصلی حمل ‌و نقل جاده‌ای تأثیرات خارجی است، که در اثربخشی آن نقش دارند، در درجه اول آب و هوا، ترافیک و مقررات جاده‌ای، سه موردی که عمدتاً بر سایر روش‌ها تأثیر نمی‌گذارند. علاوه بر این اشکالات، در محیط حمل و نقل فعلی یافتن رانندگان کامیون ماهر دشوارتر شده است.

  • LTL

محموله های کوچکتر را به مکان های مربوطه خود در یک مسیر مشخص منتقل می کند. این مسیر در یک مرکز مبدأ مشخص شروع و به پایان می رسد و با توجه به تعداد محموله های مختلفی که حمل می کند، توقف های مختلفی انجام می دهد. مزیت LTL این است که فرستنده فقط هزینه قسمتی از کامیون را که بار خود اشغال کرده است، پرداخت می کند. در حالی که مابقی توسط فرستنده هایی که از بقیه کامیون استفاده می کنند، پرداخت می شود. نقطه ضعف LTL توقف و جابجایی های متعددی است که محموله در مسیر رسیدن به مقصد انجام می دهد. این باعث طولانی شدن زمان حمل و نقل و احتمال آسیب دیدن محموله می شود.

  • FTL

FTL بسیار سریعتر از LTL است. به این ترتیب، کامیون بدون توقف یا جابجایی اضافی در طول مسیر از مبدا به مقصد خواهد رفت. این روش ارسال برای واردات عمده بسیار مناسب است، زیرا یک فرستنده باید محموله های زیادی را حمل کند، تا همه فضای کامیون را در بر بگیرد.

  1. حمل و نقل دریایی

حمل و نقل از طریق آب از هزاران سال پیش صورت گرفته است، و برای تجارت جهانی امروزی بسیار مهم است. 90 درصد کل تجارت بین المللی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود. کشتی‌های باری تقریباً در تمام آب‌های اصلی سفر می‌کنند، و ظرفیت حمل و نقل بیشترین حجم بار را در بین هر روش حمل ‌و نقلی با کمترین هزینه دارند. اما صعف اصلی این روش زمان بسیار زیادی است، که برای ارسال کالا دارد.

  1. حمل و نقل هوایی

جدیدترین روش ارسال کالا، حمل و نقل هوایی است. حمل‌ونقل هوایی سریع‌ترین و کارآمدترین حالت حمل و نقل است. این روش ارسال مناسب برای مواد و کالاهایی است، که نسبت به زمان حساس می باشند. حمل و نقل هوایی چند اشکال دارد. در وضعیت فعلی، حمل و نقل هوایی همچنان گرانترین راه برای حمل و نقل است. همچنین، به دلیل ماهیت سفر هوایی، وزن و حجم بار باید حداقل باشد، تا ایمنی پرواز تضمین شود.

بیان دیدگاه